ブレイクする?実行委員会

アクセスカウンタ

zoom RSS Winter concert

<<   作成日時 : 2011/11/28 12:13   >>

なるほど(納得、参考になった、ヘー) ブログ気持玉 3 / トラックバック 0 / コメント 0

画像
Hi, this is Yoshi. A winter concert was held by my mandolin orchestra. During my stay in the US from this January, I attended three concerts; the first is in a church, the second is at a courtyard of city hall, the third is in a mansion as shown in this picture. The building was about 120 years old. It was built for a rich family and now is a cultural center in the city. I was very glad to play in such a good place. I think we are not so competitive orchestra, but the environment of the place made our sound more beautiful.

We played many songs mainly of Italian traditional music. A violinist joined as a soloist for some of them. However my favorite is always "The Star Spangled Banner". It is the national anthem of the US and played at the beginning of concerts. Whenever I play this song, I feel I would be a member of this great country.
--
私の所属するマンドリンオーケストラの冬コンサートが行われました。今年1月からの米国滞在において、3回のコンサートに参加しました。始めは教会にて、次は市庁舎の中庭にて、そして今回は、この写真の豪邸にて。この建物は築120年ほどで、富豪の家庭のために建てられ、今は町の文化センターとなっています。私はこの場所で演奏できることを嬉しく思いました。私達のオーケストラはそれほど技能に優れるわけではありませんが、この場所の雰囲気が、その音楽をより美しいものにしてくれるように思いました。

私達のはイタリアの古典音楽を含む、沢山の曲を演奏しました。いくつかの曲については、バイオリンのソリストが参加しました。しかしながら私のお気に入りはいつも、「星条旗よ永遠なれ」です。これはアメリカの国歌であり、コンサートの始めに演奏します。この曲を演奏すると私は、この偉大なアメリカの一員になれた気がするのです。

テーマ

関連テーマ 一覧


月別リンク

ブログ気持玉

クリックして気持ちを伝えよう!
ログインしてクリックすれば、自分のブログへのリンクが付きます。
→ログインへ
気持玉数 : 3
なるほど(納得、参考になった、ヘー)
驚いた
ナイス
Winter concert ブレイクする?実行委員会/BIGLOBEウェブリブログ
文字サイズ:       閉じる